Ämne: PGO Rörbyte?

  1. #1

    PGO Rörbyte?

    Har hjälpt en kompis med sin PGO.. Är inte så bra på att ställa in förgasaren.. Efter att ha satt på ett Leovince ZX Rör så bytte jag munstycke från 72 till 82 och skruva ut luftskruven ett varv så gick den upp i 60 med väldigt trögt axx.. Den varvar upp men vid 30 km/h så varvar den ner.. och så dör den vid tomgång.. Det var när Ingen luftburk satt på.. När man satte på luftburken så var tomgången nästan på fullgas och kom upp i kanske 10 km/h -.-

    Är det någon som kan säga på ett ungefär hur jag ska ha luftskruven liksom från helt inskruvad och sen hur många varv ut? och om jag ska ha större eller mindre munstycke för 80 var det lägsta på munstyckesatsen.. Jag menar det borde inte vara så svårt?

    Min peugeot XPS kommer upp i nära 80 med burken och original röret på.. Med helt ostrypt och opluggad setup..
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  2. #2

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in